De huismus – Hans Andreus

De huismus

Een grote dikke huismus zei:
‘Al dat gefladder is niks voor mij
en dat hippen en kwetteren langs de straat
is iets dat onfatsoenlijk staat.

Dus houd ik het bij mijn luie stoel,
krant bij de hand (pardon, ik bedoel
bij de poot), pijpje aan, kopje thee,
de radio zacht en ’s avonds t.v.

En noemen de andere mussen mij
een dooie huismus, ik blijf er bij:
nergens gezelliger dan thuis, dus:
lang leve (wat heb ik een slááp) de huismus

-Hans Andreus

1 reactie

Opgeslagen onder Dieren, Poëzie

Een Reactie op “De huismus – Hans Andreus

  1. Hello there, I found your weeb sitte by means of Google even as lookingg for a similar subject, your site
    got here up, iit seems to be great. I have bookmarked itt in my google bookmarks.

    Hello there, just become alert to your weblog through
    Google, and located that it iss truly informative.
    I am going to watch out for brussels. I will be grateful when you
    proceed this in future. Lots off people will likely be benefited
    from your writing. Cheers!

Geef een reactie

