Een dichter in Antwerpen – Leonard Nolens

De Vlaamse dichter Leonard Nolens (°1947) kreeg de ‘Karel van de Woestijneprijs’ voor zijn dichtbundel Een dichter in Antwerpen. Het is de tweede keer dat deze 3-jaarlijkse prijs wordt uitgereikt door de gemeente Sint-Martens-Latem. De eerste editie ging naar de Nederlandse dichter Gerrit Kouwenaar.
De jury: “Dit is het verhaal van iemand die wij zelf ook zijn; dit is poëzie die aan het leven vast zit, of leven dat in gedichten tot verbeelding en geschiedenis wordt”.

Laatste opdracht

Wat ik je zei
Is al niet meer van mij,
Is hopeloos voorbij.

Wat ik je schreef
Is enkel nog van jou,
Ligt hopeloos vast.

Wat ik verzweeg
Kan ik niet weten
En is van iedereen.

-Leonard Nolens (Uit: Liefdes Verklaringen 1990)

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Literatuurprijzen, Poëzie

Geef een reactie

