Met angst en beven…

mimage.jpg
Nachtlicht – ‘literaire thriller’ van Peter Robinson

Vlak bij het dorpje Helmthorpe in Yorkshire wordt het lichaam gevonden van Harry Steadman, half begraven onder een ingestort muurtje. Steadman was historicus en leidde samen met zijn vrouw een teruggetrokken leven. De inwoners van Helmthorpe kenden hem als een vriendelijk man die geen vlieg kwaad zou doen, dus wie zou hem hebben willen vermoorden?
De gruwelijke moordzaak stelt inspecteur Alan Banks voor een raadsel. In eerste instantie lijkt niemand een motief te hebben voor de moord, maar wanneer Banks dieper graaft blijkt dat er toch meer dan één persoon is die niet de waarheid spreekt. De sleutel tot de oplossing lijkt te liggen bij een jonge meisje, Sally Lumb, die meer van de zaak lijkt af te weten. Maar zal zij Banks in vertrouwen nemen?
(tekst op de achterflap)

Nachtlicht is goed voor enkele uren spannende lectuur voor wie van het ‘genre’ houdt. Een goede thriller naar het gekende Britse recept in navolging van Colin Dexter(Morse), Ruth Rendell, P.D.James. Het betere werk!

Als het me allemaal wat te veel wordt, als mijn hoofd moe is van te lang aangehouden concentratie dan lees ik een thriller om mij te ontspannen. Dan moet ik niet met het potlood in de aanslag klaarzitten om mooie zinnen te noteren of andere aantekeningen te maken. Dan hoef ik alleen maar te lezen… en me te ontspannen! Waarom met detectiveverhalen? Ik heb er geen verklaring voor en ik krijg er ook geen nachtmerries van!
En nu ga ik er nog een lezen…om het af te leren! Daarna kan ik weer verder gaan met het serieuze werk!

3 reacties

Opgeslagen onder Engelstalige literatuur, Varia

3 Reacties op “Met angst en beven…

  1. ga ik eens opzoeken in de bibliotheek, nog nooit gehoord van die schrijver

  2. De moeite waard om het eens te proberen…er zijn reeds een 15-tal boeken in de Inspector Banks serie. Voor mijn part mogen ze die ook verfilmen… 😉

  3. weesie, desiree

    inderdaad prachtig inspector banks, maar weet jij de volgorde misschien?
    ik zou het wel aardig vinden om ze op vlgorden te gaan lezen

    henning mankell met wallender
    ian rankin met Rebus
    wie bveel je me nog meer aan?

Geef een reactie

