Woord van de week – VIRAAL

Het bijvoeglijk naamwoord viraal wordt in de woordenboeken omschreven als ‘betrekking hebbend op of veroorzaakt door een virus’. Een betekenis die de laatste tijd opduikt in de reclamewereld is ‘epidemisch, zich als een virus verspreidend’.
In een virale campagne wordt de (commerciële) boodschap bijvoorbeeld in een leuk of verrassend filmpje gegoten en op het internet geplaatst. Mensen sturen het filmpje door naar vrienden en bekenden, die het op hun beurt naar anderen doorsturen. Zo verspreidt de boodschap zich als een virus, op een snelle en goedkope manier. Virale reclame is dus een elektronische variant van de mond-tot-mondreclame.

Bron: Taallink 82 e-magazine

Advertenties

5 reacties

Opgeslagen onder Taal, Taaltips

5 Reacties op “Woord van de week – VIRAAL

  1. En er kan zich dan ook geen virale infectie plaatsvinden neem ik aan 🙂

  2. Ah, virussen en alles wat erbij komt kijken, gelijk waar, zijn nergens goed voor en het best te vermijden of te voorkomen
    😉

  3. Zoiets als de luipaarden van Telenet?

  4. @ sandrissimo
    Je gelooft het nooit, maar dat was het eerste waaraan ik dacht! 🙂

  5. Dan moet dat echt wel goeie reclame zijn! 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s