Big Brother

aaize8jca3cdq4ecawyd2z0cap537vfca1h49hlcawmwkopcasffqc2canmaze7caygfqobcagjulc6cabnmckjcaoak7ikcam6meaqcasgqj6xca7a9o3ycafl1p4jcaqfdjg9cai5ng6v.jpg
1984 is het ultieme boek volgens de Britten

De lezers van de Britse krant The Guardian hebben ‘1984’ van George Orwell uitgeroepen tot hét boek van de twintigste eeuw. Orwell schreef de klassieker over een totalitaire maatschappij in 1948, maar de term ‘Big Brother’ is vandaag actueler dan ooit.

Link: http://books.guardian.co.uk/news/articles/0,,2093888,00.html

2 reacties

Opgeslagen onder Engelstalige literatuur

2 Reacties op “Big Brother

  1. Ook gelezen in het middelbaar, in het Engels… Als je moderne talen volgt moet je heel wat lezen natuurlijk. Brave New World (Aldous Huxley) vond ik persoonlijk beter. Mijn favoriet was echter A Clockwork Orange, gelukkig zat er een boekje bij met de vertaling van al die Russische woorden die gebruikt werden (moloko, gulliver, malchick…)
    Ik heb van A Clockwork Orange ook nog nooit een vertaling gezien.

  2. In het middelbaar, in mijn tijd, dat denk ik toch wat langer geleden is dan van jou kwam dat niet voor bij de verplichte lectuur! Ik vraag mij af of het de moeite waard is om het boek aan te schaffen (in het Engels)….Want morgen begint in Kortrijk – bij mij in de buurt – het jaarlijkse Boekenfestijn! Daar kan ik zonder schuldgevoelens mijn hart ophalen en mij volledig laten gaan, vooral voor Engelstalige lectuur en literatuur zéér interessant en voordelig van prijs! Zelfs Tirza van Arnon Grunberg ligt er te koop aan voordeliger prijs dan in de gewone boekhandels! Maar ik lees niet graag Grunberg… Boeken genoeg!
    😉

Geef een reactie

