Woord van de week – TWITTEREN

‘Twitteren’ (ik twitter, jij twittert, wij hebben getwitterd) is afgeleid van ‘Twitter’, de naam van een website waarvan de leden ultrakorte berichten met elkaar kunnen uitwisselen – vooral mededelingen over wat ze op dat moment aan het doen zijn. Dit wordt ook wel microbloggen (ik microblog, jij microblogt, wij hebben gemicroblogd) genoemd. Het microbloggen vindt plaats op een microblog.

Twitter is een mobiel microblog, wat onder meer betekent dat de twitterberichten (‘twittertjes’) als sms-bericht naar het microblog kunnen worden gestuurd – waar collega-twitteraars ze kunnen lezen en zo op de hoogte kunnen blijven van het reilen en zeilen van de verstuurder.

Bron: Taalpost 677 e-zine

5 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Taal, Taaltips, Varia

5 Reacties op “Woord van de week – TWITTEREN

  1. Ik doe ook mee aan het getwitter en dat valt best goed mee. Wel amusant om te lezen dat het reeds als werkwoord bestempeld wordt.

  2. Ik zou het niet weten want ik heb niet eens een gsm…heb ik voorlopig ook niet nodig šŸ˜‰

  3. Ik had nog niet de moeite gedaan om uit te zoeken wat dat was, bedankt want nu weet ik het!

  4. @Spontanity
    Ik beleef er evenveel plezier aan om ze te plaatsen! šŸ™‚

Geef een reactie

