Eén enkele roos…

Laatste dag van juni, laatste rozen-bijdrage – en nogmaals heb ik gekozen voor een een korte passage uit ‘Le petit Prince’ van Antoine de Saint-Exupéry. Een parel van een boekje dat je moet gelezen hebben.

‘Bij jou kweken de mensen vijfduizend rozen in één tuin,’ zei het prinsje en ze vinden daarin niet wat ze zoeken.
‘Nee, dat vinden ze niet,’ antwoordde ik.
‘En toch zouden ze kunnen vinden wat ze zoeken in één enkele roos of in een beetje water.’
‘Ja, dat is zo,’ antwoordde ik.
En het prinsje voegde eraan toe:
‘Maar ogen zijn blind. Met het hart moet men zoeken.’

Uit: De Kleine Prins – Antoine de Saint-Exupéry

1 reactie

Opgeslagen onder Citaten, Franse literatuur, Klassiekers

Een Reactie op “Eén enkele roos…

  1. Ik ben het roerend eens met je lof voor de Kleine Prins. Meer dan 25 jaar geleden zag ik Julien Schoenaerts in een Gents theater het theaterstuk ‘De Kleine Prins’ vertolken. Goddelijk!

Geef een reactie

