Something about Alice

‘Would you tell me, please, which way I ought to go from here?’
‘That depends a good deal on where you want to get to,’ said the Cat.
‘I don’t much care where—’ said Alice.
‘Then it doesn’t matter which way you go,’ said the Cat.

-Lewis Carroll (1832-1898) Engels schrijver en wiskundige /Alice’s Adventures in Wonderland

-‘Wil je mij alsjebieft vertellen welke kant ik opmoet vanaf hier?’
-‘Dat ligt er voornamelijk aan waar jij naartoe wil,’ zei de Kat.
-‘Dat kan mij niet schelen,’ zei Alice.
-‘Dan doet het er ook niet toe welke kant je opgaat,’ zei de Kat.

Uit: Alice in Wonderland – gepubliceerd op 4 juli 1865

1 reactie

Opgeslagen onder Citaten, Engelstalige literatuur

Een Reactie op “Something about Alice

  1. Soms zou ik dan wel Alice willen zijn, gewoon op goed geluk ergens proberen te komen…

Geef een reactie

