Zeg nu zelf…

Na mijn posting van gisteren over de stroompanne in onze regio en de gemiste live-uitzending van de Tour op tv kreeg ik deze morgen volgende reactie van een lieftallige en mondige jongedame die ik met trots mijn dochter kan noemen:

Gisteren de westvlaamse zondvloed live meegemaakt op de rijksweg Roeselare-Izegem. Het was levensgevaarlijk op de weg. Mijn ruitenwissers hadden het moeilijk, nog nooit hadden ze op de hoogste snelheid zo lang moeten draaien. Mijn auto rijdt nog niet op elektriciteit dus kon ik via Studio Brussel den “arrivée” volgen, wat was het spannend! Radio luider en luider want die helse regen bleef maar komen. Boonen wint, neen, ‘t is Steegmans! Gejuich alom, maar vlug weer concentreren op de weg, want een ongeluk is vlug gebeurd. De bui bleef mij volgen, gestart in Roeselare en geëindigd in Gullegem heb ik toch menig liter zien passeren. Mijn man was met de fiets en vond het zalig, zeker na die helse wind van vorige week. Hij kan zich wapenen tegen de regen maar niet tegen de wind, dus vraag maar na bij de echte fietsers, zij verkiezen regen boven een windvlaag. Eénmaal thuisgekomen ontdek ik het van de stroompanne, ik was er helemaal niet van op de hoogte. Wat zullen ons moeder en ons vader gevloekt hebben denken we direct. Nadien een kort telefoontje van onze bezorgde moeder, of we wel veilig waren thuisgekomen. En ja hoor, zij hadden de “koerse” gemist maar geef toe, er zijn ergere dingen op deze wereld.
Moetie, je schrijft leuke tekstjes, ik kijk er steeds naar uit om je blog te lezen en ten gepaste tijde te reageren. Liefs, Kaat

Deze morgen belde ik Katelijne op om haar te overtuigen dat ze ‘moet bloggen’ en zeg nu zelf – schrijftalent heeft ze toch, niet?? 🙂

11 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Citaten, Leven, Varia

11 Reacties op “Zeg nu zelf…

  1. Menck

    Oké, ik start bij deze officieel een petitie: KAAT MOET BLOGGEN! En wel meteen!
    Komaan, wie doet mee?

  2. blanche

    Ja maar , beste bloggers , als alle lezers hun brouwsels in hun eigen mandje leggen , dan hebben deze mensen geen tijd meer over om hun commentaren op jullie blogs achter te laten omdat ze zelf nog “moeten ” bloggen .

    Mooi toch , als moeders blogdeur openstaat voor dochterlief.

    Wat mij betreft: Kaat “moet ” niet bloggen , maar ze mag het wel hoor . Mama mag trots zijn , schrijftalent heeft ze zeker.

  3. Bloggen is iets dat je echt moet WILLEN doen, want het pikt een hele hoop tijd in (bij mij toch)!

  4. Menck

    Mijn ‘petitie’ is uiteraard ludiek bedoeld. Maar toch ook wel gemeend: Kaat heeft een vlotte pen, en het lijkt me leuk de vruchten daarvan te delen met anderen. Dat er aardig wat tijd inkruipt, is een feit.
    Misschien moet ik het anders stellen: Kaat als blogster: moet kunnen! 😉

  5. nel

    zo is het blanche!

  6. blanche

    Het ludieke was ons niet ontgaan beste Menck. Ik teken de aangepaste petitie.

  7. @Menck
    Bedankt voor de virtuele petitie die ik uiteraard ook onderteken! 😉
    Katelijne vertelde me deze morgen aan de telefoon dat ze reeds ingelogd is bij WordPress en aan het rondkijken is…dat belooft! Uiteraard ‘moet’ ze niet bloggen om mij plezier te doen, ze moet het zelf willen en er vooral zin en plezier in hebben!

    @Allemaal
    Tof, die leuke en pittige reacties 🙂

  8. lieve

    Mijn ‘krabbel’ krijgt ze ook…..Want ja ze schrijft vlot……Heeft ze moeders talent geerfd?

  9. Da Dame

    KAAT MOET BLOGGEN, absoluut!

  10. @Lieve
    Kaat is beter dan moeder, zeker weten! 😉

  11. @Da Dame
    We zijn er mee bezig!

Geef een reactie

