Woord van de week * e-sigaret

e-sigaret.jpgEen e-sigaret of elektronische sigaret bevat een kleine elektronische verstuiver die nicotine vrijgeeft, maar geen kankerverwekkende stoffen zoals teer. Omdat er geen omgevingsrook vrijkomt, is elektronisch roken toegestaan op plaatsen waar een rookverbod geldt.
De e-sigaret ziet eruit als een gewone sigaret met een mondstuk, ze werkt met nicotineampullen en is oplaadbaar. Er is ook een e-sigaar en een e-pijp.

Bron: Taallink 93 e-zine

Wat gaan ze nog allemaal uitvinden?

11 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven, Taal, Taaltips

11 Reacties op “Woord van de week * e-sigaret

  1. Misschien een oplossing voor mij want ik rook echt te veel, maar wil niet stoppen … Misschien dat wij (rokers) dan minder als paria’s zullen beschouwd worden ?

  2. Gragppig toch: elektronisch roken. Elektronisch drinken zal ook nog uitgevonden worden zeker?

  3. Menck

    Ik vrees dat ik er de eerste keren onbewust de brand zou insteken en alzo het ding naar de verdoemenis zou helpen door er de punt af te smelten. 😉

  4. lieve

    Dit wist ik echt niet…..Altijd leuk om hier eens op bezoek te komen…:wink:

  5. @micheleeuw
    Daarin zou je wel eens gelijk kunnen hebben!

    @Christophe
    Vind ik ook, maar uiteindelijk geen oplossing voor de kwalijke gevolgen van overmatig nicotinegebruik. Wel vriendelijker naar de medemens toe… Elektronisch drinken daarentegen – ik mag er niet aan denken! Niets gaat boven een frisse Leffe of een koel glaasje witte wijn…

    @Menck
    Gezien je zelf zegt verstrooid en vergeetachtig te zijn zou dat wel eens het geval kunnen zijn. Ik zie je in gedachten al zitten met een naar de verdommenis geholpen e-sigaret 😉

    @Lieve
    Hé, leuk je hier te zien! Ikzelf had ook nog niet eerder over de e-sigaret gehoord! 🙂

  6. Ik weet niet of je reclame toestaat.

    Maar op ww.hip-roken.nl kan je een kijkje nemen mbt de elektronische sigaret en informatie hier omtrent.
    Er zijn ook leuke gekleurde e-sigaretten te koop.

    Maar klopt, nicotine zit er gewoon nog in (kaugom en pleisteres hebben dat ook)
    Tegenover niet-rokers is het e-roken wel een heel stuk fijner.
    Volgens mij ook voor jezelf ivm vieze geuren etc.
    Maar de handelingen blijven voor een groot deel hetzelfde voor de rokers en de nicotine wordt sneller opgenomen. Bij pleisters en kaugom duurt het soms wel 5 min.
    En het geeft minder nicotine af dan wanneer je een gewone sigaret rookt.

  7. Een verstokte E-roker!

    Ik heb ook maar zo’n electronische sigaret aangeschaft en ik moet zeggen; HET HELPT!!!

    Eindelijk mag je ‘roken’ waar je maar wilt, in het vliegtuig, in de bibliotheek, op je werkplek… in één woord; IDEAAL !!!

    Bestellen gaat super-eenvoudig; http://www.esmoking.nl

    Groeten van een verstokte E-roker !!!

  8. Ik kende het al langer, maar zolang je dit nodig hebt ben je nog niet gestopt met roken. (volgens mij)

  9. Voor je bestellingen plaats raad ik toch eerst aan voldoende reviews te lezen: http://www.esigaret.com/e-sigaret_reviews.php

  10. ik vind dat een e-sigaret het beste is voor personen die willen minderen.

Geef een reactie

