Me llamo…

María Elvira Mónica Lucía de San Nicolás de Tolentino Echavarría Restrepo geeft toe dat haar naam wat veel ruimte inneemt, maar ze werd woest toen gemeenteambtenaren hem voor haar nieuwe persoonbewijs wilden inkorten. “Ik heet zoals ik heet en wil mijn complete naam houden.”

De 46-jarige Colombiaanse vrouw heeft zoveel voornamen omdat haar ouders het niet eens konden worden. De rechter in Medelin gaf haar gelijk; de gemeenteambtenaren moeten binnen twee weken de naam toch op de nieuwe pas zetten. Doen ze dat niet, dan kunnen ze zelfs in de cel terechtkomen.

Ook al is je naam extreem lang, zelfs in Colombia moet hij volledig op je persoonsbewijs staan…

Bron: RTLNieuws.nl

2 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven, Varia

2 Reacties op “Me llamo…

  1. En ik maar klagen over mijn namen … Zal het nooit meer doen. 😉

  2. dorine

    Ik ben blij met mijn ene voornaam hoor 🙂

Geef een reactie

