Geluk is…

‘Wij behoren het geluk te genieten wanneer wij het hebben, zoals de vruchten in de herfst.’
-Epictetus

Het weekend Somagne – een piepklein gehucht met prachtig uitzicht op Stavelot – met mijn voltallige kroost zit erop! De weergoden hebben zich van hun allerbeste kant laten zien…prachtig weer, blauwe lucht, stralend zonnetje…kortom WARM!! We waren goed gelogeerd, op een hoeve, in een gerenoveerde schuur. Plaats zat zowel binnen als buiten … tuin met terras en tuinmeubels. Geen grote luxe maar we hadden niks tekort en het huis was héél netjes. We hebben zoveel mogelijk genoten van de buitenlucht! Het was bij momenten druk en chaotisch, maar dan ook weer uiterst amusant of lastig!
Zoals zaterdagnamiddag toen ik mij heb laten verleiden om af te dalen naar Stavelot. Het was amper 2,5 km naar het centrum van Stavelot. Eerst naar beneden – dat was een echte kuitenbijter. Ik stond te bibberen op mijn benen van de inspanning. Naar beneden gaan op een steile weg is echt ‘lastig’ en pijnlijk op de duur. Na een terrasje waar ‘opa’ de bende trakteerde op een ijsje en ‘oma’ hoorndol werd van het drukke verkeer, vooral de gedurig voorbijrijdende groepen ‘motards’, vatten wij de terugweg aan. Ik begon rustig aan de steile klim gewapend met een flesje water… Ik dacht dat ik het niet zou overleven! De kinderen waren er zelfs niet gerust in – mijn tikker ging als een gek tekeer en ik moest regelmatig stoppen om mijn benen wat rust te gunnen en wat te recupereren. Maar ik heb op mijn tanden gebeten en volgehouden. Het gaf mij enige voldoening maar ik vond die doorgedreven inspanning op het randje af. Wij hebben trouwens geen wandelaars gezien die zó gek waren om dat parcours te voet af te leggen. Wel veel fietsers/renners want langs de weg van Stavelot naar Somagne staat een stèle (stenen monument) voor Eddy Merckx.
Deze voormiddag heb ik dan ook wijselijk gepast voor een boswandeling en heb mij onledig gehouden met eten maken voor de kleintjes en beginnen opruimen.

Deze avond, rond 19u15 zijn we allen veilig thuisgekomen. Alles uitgepakt en reeds 2 machines gedraaid. Ik moet je waarschijnlijk niet vertellen hoe ik mij nu voel? Moe (want slecht geslapen!), stijf en stram in zoverre dat ik bijna niet meer kan stappen, maar ook héél gelukkig en voldaan! Voor herhaling vatbaar – en of! – maar ik laat me NOOIT meer verleiden tot het maken van een wandeling waarvan ik op voorhand weet dat die net ‘iets’ te grensverleggend is dan goed is voor mezelf!  😉

3 reacties

Opgeslagen onder Citaten, Leven, Natuur

3 Reacties op “Geluk is…

  1. Blij dat je ervan genoten hebt. Wees toch voorzichtig met zo’n steile wandelingen : die vergen meer van je dan je zou verwachten. Het is nu ook niet waard een hartaanval te krijgen hé. Een Apranax kan nu wonderen doen, tegen de stijfheid.

  2. Dan zaten we vlak in mekaars buurt, want wij zaten in Malmedy! Het was gewoon perfect weer hé!

  3. Lekker! Bly dat jy dit geniet het! En mooi fotos’ daarby. Wat is daardie standbeeld? Evolusie? Fosiel? Ons begin ’n kort vakansie te beplan vir Desember.

    Die wandeling moet jy weer doen, maar berei jouself voor deur dieselfde hoeveelheid oefening tuis te kry.

Geef een reactie

