Als de wijn is in de man…

Oktober is de wijnmaand en daarbij horen passende citaten. Alvast een voorsmaakje…

***

-Als ik een glas wijn drink, word ik een ander mens, en die ander heeft altijd geweldige dorst. (Simon Carmiggelt)

-Na ettelijke glazen wijn werd de premier cru. (J.G.Elburg)

-Hij dronk zich dood aan goede wijn. Hij behoefde geen krans. (W.Triestfhof)

-Het is me volkomen gelijk waarheen het water vloeit, als het maar niet in de wijn is. (G.K.Chesterton)

-Hartsaangelegenheden en wijn gaan goed samen; Wie zijn glas ledigt, vult zijn hart. (H.Jeanson

10 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Citaten, Humor, Leven

10 Reacties op “Als de wijn is in de man…

  1. Menck

    Echte wijnkenners herken je aan het stof op hun hersenen. 😉

  2. Heel leuk, zo een woordspelingen.

  3. @Menck
    Die heb ik ook ergens zien staan…
    Oktober is nog maar pas begonnen. Tijd ‘zat’ om er nog enkele te plaatsen! 😉

    @Christophe
    Ik ben daar gek op.

  4. Goeiemorge,

    K’ ben efkes te zat om te reagere,

    Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

  5. blanche

    Wijn : zonlicht gevangen in een fles.

    Goede wijn begint en eindigt met een glimlach.

    Wijn is de bloem in het knoopsgat van de beschaving.

    Een fles wijn verricht meer wonderen dan een kerk vol heiligen.

    Met wijn kan je zorgvlekken verwijderen.

    Wijn maakt van oude vrouwen meisjes.

    Helaas heb ik teveel stof op mijn hersenen om nog te weten van wie deze uitspraken zijn.
    Behalve deze : Shakespeare heeft het gezegd
    “Wijn stimuleert het verlangen maar remt de prestatie”

  6. @tomlievens
    Hopelijk nu reeds ontnuchterd 🙂

    @blanche
    Thanks, daar zitten mooie bij die ik nog niet kende! die zal ik alvast noteren 😉

  7. Zeer leuke ! Laat maar komen.
    Zelf ben ik een Rodenbach-mens …

  8. @micheleeuw
    Er komen er zeker nog in de loop van de maand!
    Maar citaten over Rodenbach, hmmm 😉

  9. Als de wijn is is in de man….

  10. @sandrissimo
    …is de wijsheid in de kan! 😉

Geef een reactie

