Je zal een tandje moeten bijsteken

Je zal een tandje moeten bijsteken.
Dat deed ik voor enkele weken.
Eén van porselein,
dat is wel heel fijn.
Want nu zal hij nooit meer breken

***

Een zuster-begijntje uit Paal
was de slimste van allemaal.
Want na de hoogmis,
zocht ze broeder Francis.
Maar dat is dan een ander verhaal…

***

De postbode komt nooit op zondag.
En dan mis ik zijn lieve lach…
Want is er post of niet
ik zorg dat hij mij ziet.
Want ik lig steeds op vinkenslag.

-Lila

4 reacties

Opgeslagen onder Limericks, Poëzie, Rijmpjes, Taal

4 Reacties op “Je zal een tandje moeten bijsteken

  1. “Vinkenslag” is vir ons Suid-Afrikaners bietjie vreemd. Kan jy verduidelik?

  2. Leuk ! Bedankt voor de glimlach op mijn gezicht.
    Waar haal je ze toch elke keer vandaan ?

  3. lieve

    @micheleeuw, bedankt voor de leuke reactie. Waar ik ze vandaan haal? Samen met vrienden maken we limericks. De ‘beginzin’ krijgen we als opdracht voor de volgende limerick…..Een van de regels van een limerick is dat hij grappig moet zijn…vandaar jouw glimlach.

    Lila

  4. @micheleeuw
    Dat heeft mijn vriendin Lila perfect uitgelegd 🙂

Geef een reactie

