Ditjes & Datjes

– Het plan om ‘Liefde in tijden van cholera’ van Márquez te lezen heb ik opgeborgen wegens te weinig boeiend en te lijvig.
In plaats daarvan komt ‘Het verkeerde keelgat’ van Diane Broeckhoven aan de beurt.

– Laatst heb ik mij gewaagd aan een luisterboek. ‘De eetclub’ van Saskia Noort (8 CD’s)…en dat is bijzonder goed meegevallen. Niet beluisterd vanuit mijn luie zetel maar in de keuken terwijl ik aan het kokkerellen was.

– Vorige vrijdag kon ik mij verheugen op het 20.000ste bezoekje van mijn blog. Dat was 10.000 in 2 maanden tijd. Kloppen die statistieken wel? In elk geval ‘dankuwel trouwe bezoekers’, zowel de reagerende als de ‘lurkers’!

– Onlangs zag kleinzoon Mathijs (4) bij mij thuis op de pc een foto van een menselijk geraamte.
‘Kijk oma, binnenkanten van mensen…’

– Vandaag was het de eerste dag van de herfst dat ik zoveel blaadjes heb zien vallen van de bomen.

– Woensdag 24 oktober, de heer des huizes mag 70 kaarsjes uitblazen (als hij adem genoeg heeft tenminste!). Dat was een grapje – hij is in topvorm! 🙂
En ja, ik ben 14 jaartjes jonger…

‘Zeventig worden is geen bijzondere prestatie.
Als ik mijn adem had ingehouden, was het niet gebeurd.’
(Wim Kan)

14 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Boeken, Citaten, Leven, Varia

14 Reacties op “Ditjes & Datjes

  1. Proficiat voor de wederhelft!
    Ik lees heel graag Saskia Noort, al vond ik “de eetclub” het minst goeie boek. Geloof dat er een nieuwe uit is, moet straks eens langs de Standaard passeren denk ik!
    Luisterboeken da’s niks voor mij vrees ik, ik kan mijn aandacht daar niet bijhouden, ik vond het voorlezen van sprookjes ook al niks toen ik kind was, dat ging veel te traag en ik dwaalde altijd af… Ik begreep niet wat andere kinderen daar zo geweldig aan vonden.

  2. Proficiat met de 20000 en met de verjaardag van de wederhelft.
    Momenteel bezig aan ‘Duizend schitterende zonnen’ van Khaled Hosseini. Prachtig geschreven.

  3. Wens de jarige een dikke proficiat van me!
    En, haha, bij ‘binnenkanten van mensen’ stel ik me toch iets geheel anders voor. Ingewanden en zo.

  4. Dikke proficiat met de 20.000! Het is heerlijk vertoeven op jouw blog, trouwens. Geen probleem wat Márquez betreft. Ik heb intussen ‘Joe Speedboot’ uit, binnenkort recensie op Melancholia.

  5. Proficiat aan de jarige en ook voor jou want zoveel bezoekers, moet toch een leuke blog zijn hé. Vind ik ook !

  6. @iedereen
    Hartelijk dank voor de verjaardagswensen! De heer des huizes heeft zijn eerste dag op tram 7 goed doorstaan 🙂
    Eveneens bedankt voor jullie aanmoedigingen ivm mijn blog. We doen ons best!

    @sandrissimo
    Het was mijn eerste kennismaking met Saskia Noort en dat luisterboek was een test! Het is niet zo gemakkelijk als het lijkt, maar ik wilde het eens proberen om te weten of ik het zou kunnen ‘moest het ooit nodig worden’…
    Mijn ouders zijn ook aangewezen op luisterboeken en ikzelf spreek boeken in voor de blinden en slechtzienden… Ik vond het goed om eens kennis te maken met de andere kant van de zaak!

  7. Proficiat Annemie!

    Toen ik in je rubriek “ik lees nu…” Marquez zag staan was ik echt benieuwd wat je er van zou vinden. Maar ik ben dus bijkbaar niet de enige die geen enkel boek van Marquez uitkrijgt, alhoewel er toch vier van hem in mijn boekenkast staan.
    Ik deed net een koopje: Doris Lensing, “Mara en Dann” in tweedehandsboekenwinkel in Leuven. Je kan lezen op “de orde van de douchekapjes” dat ik moest bekennen dat ik nog nooit van haar gehoord had toen ze de Nobelprijs kreeg. Ik ben dus benieuwd of en in hoeverre deze mevrouw “leesbaar” is.

  8. lensing moet natuurlijk zijn “lessing”, mijn reactie niet herlezen!

  9. @gerda
    Bijna 10 jaar terug las ik ‘Honderd jaar eenzaamheid’ wat mij goed bevallen is. In de tussentijd las ik ook ‘Ontvoeringsbericht’ wat ik héél goed vond. Thuis heb ik ‘Leven om het te vertellen’ – autobiografie, in het Spaans en het Nederlands, wat ik voor de helft gelezen heb en onderhoudend vond.
    Voor het ogenblik gaat het lezen moeizaam maar het voelt nog telkens als een kleine nederlaag wanneer ik een boek opzij leg wegens te saai, te lijvig, niet boeiend genoeg etc. Vroeger zou ik doorgebeten hebben – nu vind ik de tijd te kostbaar om te verspelen aan iets wat me helemaal niet boeit of niet genoeg interesseert!
    Doris Lessing kende ik van naam, maar niet van haar boeken. Staat op mijn lijstje voor het eerstkomende bibbezoek begin volgende week!
    Bedankt voor je reactie!

  10. nel

    Oh, Marquez dat is een van mijn favoriete schrijvers. Heel mooi vond ik ‘Kroniek van een aangekondigde dood’. Maar als je een boek saai vindt dan hoef je dat toch niet als een nederlaag te ervaren? Lezen doe je toch voor je plezier!
    Persoonlijk hou ik vb niet zo van Houellebecq, die geda dan weer goed vindt. Ik kan me niets voorstellen bij zijn wereldbeeld, terwijl Marquez juist mijn verbeelding prikkelt. Voor elk wat wils!
    Gerda, van jou verwacht ik wel een bespreking over onze Doris op ‘De orde van de douchekapjes’!

  11. Waarschijnlijk zou ik braille moeten leren als mijn zicht mij in de steek zou laten, ik ben gewoon niet auditief aangelegd denk ik…

  12. @nel
    Ondertussen ben ik daarachter gekomen hé! Lezen moet ontspannend blijven, maar toch ook een beetje leerrijk! Houellebecq heb ik nog niet geprobeerd te lezen evenmin als Amélie Nothomb…niet mijn genre!

    @sandrissimo
    Laat ons hopen dat het nooit zover komt hé 😉
    Niets gaat boven een boek in de handen…

  13. Wie eens wil kennismaken met een luisterboek, kan o.a. hier een paar fragmentjes proeven.

    http://www.debezigebij.nl/boekboek/show/id=33871

Geef een reactie

