An apple a day

‘De Week van de Smaak‘ is nog niet aan bod gekomen evenmin als het ‘Start2eat’ programma voor kinderen waarmee deze week verschillende scholen aan de slag gingen.

Het bekend Engelse kinderrijmpje ‘An apple a day’ werd geschreven om de kinderen aan te sporen gezond te eten en dat door middel van een appel per dag! Lekker en bovendien gezond…
De auteur en de datum van de eerste publicatie van dit rijmpje konden niet worden achterhaald.

An apple a day keeps the doctor away
Apple in the morning – Doctor’s warning
Roast apple at night – starves the doctor outright
Eat an apple going to bed – knock the doctor on the head
Three each day, seven days a week – ruddy apple, ruddy cheek

-Author unknown

ruddy cheek – blozende wang
http://www.rhymes.org.uk/an_apple_a_day.htm

9 reacties

Opgeslagen onder Kinderen, Poëzie, Rijmpjes

9 Reacties op “An apple a day

  1. De kindertjes hier krijgen ook elke dag 2 of meer stukken fruit. Ik vind dat enorm belangrijk en nu verkiezen ze zelfs fruit boven snoep.

  2. @Christophe
    Dan ben je heel goed bezig🙂
    Mijn kleinkinderen zijn ook dol op fruit!

  3. Dit kende ik niet, weer iets bijgeleerd.

    Bij de kinderen op school is woensdag fruitdag, en ook de drankkartonnetjes vallen daar dan onder: geen chocomelk op woensdag!
    Zelf ben ik anderhalf jaar geleden fruit beginnen eten. Inderdaad, voordien at ik nauwelijks of geen fruit. Elke dag eet ik minstens één appel.

  4. Goedenamiddag,

    Ik moet zeggen dat hier bij ons, en dan heb ik het niet alleen over mijn stulp, toch vrij veel fruit en groenten worden gegeten. Als ik het koopgedrag in een supermarkt bekijk van de gemiddelde Spanjaard dan zie ik dat er weinig diepvries wordt gekocht en vrij veel verse dingen.

    Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

  5. nel

    Ik kende alleen het eerste zinnetje, niet het hele rijmpje!

  6. Wou hetzelfde schrijven als Nel.

  7. Zoonlief had het vanavond weer vol onbegrip over een klasgenootje dat geen fruit, en nauwelijks groenten lust. Onbegrijpelijk voor zoonlief. Maar dat er kinderen zijn die graag naar McDonalds gaan, daar kan hij dan weer niet bij….

    Ik moet zeggen… als ik soms andere ouders hoor dan verlopen de maaltijden hier thuis daardoor wel zeer vlotjes loopt.
    En ik vrees dat voor veel kinderen dat start2eat wel eens een grote noodzaak maar ook een harde dobber zou kunnen zijn.

  8. Ik eet fruit als er gegeten wordt : iemand schilt een appel en ik krijg zin. Als ik er zelf koop vergeet ik ze opte eten. Gelukkig drink ik veel fruitsap

  9. @Daniel
    Mijn kleinkinderen zitten op een Freinetschool en daar wordt heel veel belang gehecht aan gezond eten en zeker aan fruit en gezonde tussendoortjes!

    @tomlievens
    Wij eten veel verse groenten – zoveel mogelijk zelf en biologisch geteelt – en uiteraard ook fruit. Kant-en klare maaltijden komen hier niet binnen.

    @nel & madame
    Idem dito alhier – ben blij met de vondst van het complete vers😉

    @annetanne
    Het is een harde waarheid! Ik ben toch zo blij dat de kleinkinderen – hoe klein ze ook nog zijn – goed eten en héél veelzijdig.

    @micheleeuw
    Hoewel ik weet dat fruit uiterst gezond is moet ik mij altijd forceren om het te eten…
    Vanaf maandag beter ik mijn leven 😉

Geef een reactie

