Groot Dictee der Nederlandse Taal

Op zaterdag 17 november staat de voorronde van het 18de Groot Dictee der Nederlandse Taal in de organiserende kranten, de Volkskrant in Nederland en De Standaard in Vlaanderen. De selectieproef kan vanaf morgen ook via het internet worden ingevuld.

http://nieuwsbrief.taalpost.nl/r/tp.plx?2262-724

Bron:http://www.taalpost.nl.

***

Het 18e Groot Dictee wordt uitgezonden op woensdag 19 december 2007 om 20:30 uur op Ned 1.

Noteer alvast de datum!

Lees HIER het dictee van vorig jaar… Een soapopera

8 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Taal, Taaltips

8 Reacties op “Groot Dictee der Nederlandse Taal

  1. Daar doe ik nooit aan mee: zo’n dictee. Ik vond het een hel in school en kan het niet goed genoeg cfr. de vele taalfouten in mijn schrijfsels.

  2. smiling cobra

    Ik heb nog geen enkel dictee gemist en doe dus ook dit jaar weer mee. Aan het echte werk. Niet aan de voorrondes.

  3. @smiling cobra
    Ik ben eraan begonnen in 2001. Tijdens de uitzending op tv, uiteraard…
    Vorig jaar – na eerste lezing – zei ik: ’t Is te moeilijk, ik doe het niet!”
    Maar ik kon het niet laten en heb meegedaan.
    Ik slaag er toch elk jaar in om mijn foutenaantal onder het gemiddelde te houden. Ik bereid me ook niet voor…
    Ik ben er zeker van dat jij dat fantastisch doet! šŸ˜‰

  4. Ik zal me daarvoor toch ook eens voor de buis nestelen. Vorig jaar heb ik het gemist, maar de editie daarvoor bleef ik qua foutenaantal eveneens onder het gemiddelde.
    Weetje: Jan Wolkers’ weduwe presenteert het dit jaar.

  5. Enfin, wat heet ‘presenteren’, nietwaar? Ze leest het voor. Dat bedoelde ik uiteraard.

  6. @Menck & Smiling Cobra
    Dat wordt leuk! Ik voel de adrenaline reeds stromen šŸ™‚

  7. HĆ©…. mijn feedreader schotelde mij hier een prachtig niemendalletje (maar zoveel meer) van Judith Herzberg voor, en nou is het weg??? En uit mijn feedreader is het nu natuurlijk ook verdwenenšŸ˜¦

  8. Pingback: tv tip 03/1 « blog der zuchten

Geef een reactie

