Windkracht 9

‘Wind is lucht die haast heeft’ (Anoniem)

De laatste weken was er op internet op diverse blogs en ook in de kranten en het nieuws veel te doen om een ‘zogenaamde’ superstorm begin december! Bangmakerij – denk ik dan! Uiteraard mag een mens niet alles geloven wat wordt voorspeld en met het ‘weer’ gaat die regel evenzeer op. Laat ik redelijk blijven – storm voorspellen in december (of sneeuw of ijzel of vorst) is niet zo moeilijk want alle scenario’s zijn mogelijk en evenmin uitzonderlijk deze tijd van het jaar!

Stormen doet het nu ‘wel’ en de wind wakkert nog aan – vergezeld van fikse regenbuien! Het besef dat oudste zoon met vrouw en kinderen dan nog op weekend is en van Limburg naar West-Vlaanderen terug moet rijden deze namiddag zorgt ervoor dat ik met een knoop in mijn buik zit! Ah, ik zal het ook nooit afleren – die eeuwige bezorgdheid (van een moeder!) – of overdrijf ik?


13 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Citaten, Leven

13 Reacties op “Windkracht 9

  1. Ja, ik kan me voorstellen dat het in het westen van het land behoorlijk tekeergaat.
    Hier, op de grens Limburg/Antwerpen, is het op dit ogenblik lekker aan het waaien (met de nadruk op ‘lekker’).

    Maar ik kan me je ongerustheid voorstellen…

  2. Nee hoor, je overdrijft niet. Gelukkig ben ik niet alleen met zulke gevoelens. Ik probeerde mijn dochter vandaag meer dan honderd keer te overtuigen om vandaag met de trein naar haar kot te reizen. Tevergeefs. Gelukkig is ze intussen goed aangekomen. Oef, nu kan ik weer gewoon doen. Jij ook?

  3. @annetanne & Artemis
    Oudste zoon ook heelhuids thuisgekomen, ik kan ook weer opgelucht ademhalen!
    Bedankt voor het meevoelen…šŸ˜‰

  4. Als kind snap je niet waarom je ouders zo overbezorgd zijn als je het huis uit bent. Maar later, als je zelf kinderen hebt, komt het besef dat je nu exact hetzelfde doet als wat je ouders destijds deden.

  5. moekemicheline

    Dit is geen overdrijven, zeker niet. De ongerustheid blijft, ook al zitten de kinderen enkele duizenden kilometers van huis en kan je weinig doen mocht er iets gebeuren. Wanneer ik 2 dagen niets gehoord heb ben ik zeer ongerust.

  6. Op 7 Oktober haal ik aan een gedicth van wyle Carl Boplaas:
    http://mykopop.wordpress.com/2007/10/07/askies-prof-p/ , die gaat over Prof. Peet Pienaar, een amateur weerprofeet die wekelijks op de radio zijn voorspellings maak en jaarlijks een Weerdagboek te koop aanbied.
    Dezelfde namiddag kom daar een bericht door SMS en e-mail dat een orcaan onze provincie (Gauteng) waarin is Pretoria en Johannesburg zou treffen om 17:00. Natuurlik, geen orcaan, zo grijpt ik die kans voor mijn volgende post: Jammer, Geen Orkaan.

  7. Soms denk ik dat ik een slechte moeder ben. Bij storm, overstromingen e.d. denk ik wel even aan mijn kinderen, maar besluit al snel dat ze wel ok zullen zijn en dat ze wel zullen bellen als er iets scheelt.

  8. Natuurlijk ben je geen slechte moeder als je zo denkt, Madame. De kinderen zouden inderdaad iets laten weten moesten ze problemen hebben. Misschien ben je gewoon realistischer.

  9. blanche

    Als je heel erg je best doet kan je het een heel klein beetje afleren. Jezelf kwellen met wat eventueel zou kunnen gebeuren is toch voor niets of niemand goed.( Tot zover de theorie)

  10. Goedenavond,

    Ik heb van heel die storm niets gemerkt!

    Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

  11. @blogderzuchten
    Zeg wel!

    @Daniel
    Ik was nog niet lang gehuwd toen er mij een en ander begon te dagen!

    @moekemicheline
    Volledig mee akkoord! Eens moeder – altijd moeder en immer bezorgd!

    @chris
    Liefst geen orkaan hĆ©šŸ™‚

    @madame
    ik wenste dat ik dat ook kon – wat meer relativeren. Maar een slechte moeder mag je jezelf zeker niet noemenšŸ˜‰

    @Artemis
    Ik geef je voor 100% gelijk

    @Blanche
    Jij hebt ook gelijk – verspilling van energie, en dan nog negatieve!
    Maar, de theorie is altijd gemakkelijker dan de praktijkšŸ˜‰

    @tomlievens
    Ja, dat zal wel – jij zat waarschijnlijk in het warme zonnetje. Dat hoop ik althans voor jou!

  12. Nog een reden waarom ik geen kinderen wilde/heb. Wat niet betekend dat ik niet ongerust ben over mijn geliefden …

Geef een reactie

