I’m nobody! Who are you?

Emily Dickinson (10 december 1830 – 15 mei 1886)
dickinson.jpg

I ’M nobody! Who are you?
Are you nobody, too?
Then there ’s a pair of us—don’t tell!
They ’d banish us, you know.

How dreary to be somebody! 5
How public, like a frog
To tell your name the livelong day
To an admiring bog!

http://www.bartleby.com/113/1027.html

Een prachtig gedicht, zoniet het mooiste, van Emily Dickinson die op 10 december 1830 geboren werd. Dit gedicht vond ik passend ter gelegenheid van haar verjaardag… Zij was gedurende haar leven ook een ‘loner’, een ‘nobody’… Maar ze schreef fantastisch mooie poëzie! Dickinson overleed na een slepende ziekte in 1886 en liet 1775 gedichten na en evenzoveel brieven.

http://www.beyondbooks.com/lit71/1f.asp

A lot of people — kids and adults — feel lonely sometimes. Emily Dickinson’s poem “I’m nobody! Who are you?” expresses how being a loner can sometimes be a positive thing.

3 reacties

Opgeslagen onder Citaten, Natuur, Poëzie, Vrouwen

3 Reacties op “I’m nobody! Who are you?

  1. 1775 gedichten?? amai, mijn achting voor haar is nog een stukje groter geworden.

  2. Ik moet beslist wat meer gaan lezen over die loner, die zogezegde ‘nobody’ die prachtig kon schrijven.

  3. Ik weet nog, toen ik jong was, dat ik me soms ook een ‘loner’ voelde. Iemand die er niet bij hoorde. Dat gedicht zou me gesterkt hebben.
    Nu veeg ik daar mijn voeten aan en doe toch mijn ding🙂

Geef een reactie

