It’s raining again

*Anyone who says sunshine brings happiness has never danced in the rain. ~Anonymous

*Some people walk in the rain, others just get wet. ~Roger Miller

*All was silent as before –
All silent save the dripping rain.
~Henry Wadsworth Longfellow

*Walking through puddles is my favorite metaphor for life. ~Jessi Lane Adams

*Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather. ~John Ruskin

11 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Citaten, Natuur

11 Reacties op “It’s raining again

  1. Ook hier in Johannesburg regen het de afgelopen paar dagen. Dan zeg ik maar dat is een andere soort mooi weer!

  2. Of verschillende soorten slecht weer voor de pessimisten?

    Was getekend

  3. Eén en twee vind ik heel mooi.

  4. blanche

    Het zijn mooie citaten maar ik vind de wereld toch op zijn mooist als de zon erop schijnt. Of zoals Aznavour zingt:” Il me semble que la misère serait moins pénible au soleil.”

  5. ‘Regen is leven’ zei mijn vader altijd en hij had gelijk. Maar teveel is trop ! We moeten het nemen zoals het komt en er het beste van maken, zoals met alles.

  6. Ik herinner me nog de droge aprilmaand vorig jaar… en hoe ik bij de eerste regendruppels in mei naar buiten gerend ben om te dansen in de regen…
    OK, we kankeren er graag op, op de regen… maar ik heb nog ergens een foto liggen die ik een paar jaar geleden maakte, en die ik ‘De schoonheid van lelijk weer’ noemde. ‘Slecht’ weer maakt landschappen vaak zoveel boeiender om naar te kijken.

  7. @Chris
    Bij jullie is dat zomerregen, als ik me niet vergis!

    @vandepotgerukte
    Zo kan je het natuurlijk ook bezien! Interpretatie is vrij…Ikzelf hou helemaal niet van nattigheid, zeker niet als het te lang duurt. Na een periode van langdurige droogte kan ik dat wel appreciëren en een zachte lente- of zomerregen vind ik eigenlijk wel iets hebben, vooral als de merel dan zijn liedje zingt…
    Te veel zon en té warm weer kan ik ook niet verdragen

    @Christophe
    Ik vind het vierde citaat ook wel goed…

    @Blanche
    Dan moet jij danig verlangen naar de zomer – nu begrijp ik waarom je zo van de Provence houdt😉

    @micheleeuw
    Dat is ook een waarheid ‘als een koe’, excuseer de uitdrukking! Zonder water geen leven – als wij de beelden zien uit Afrika kunnen wij ons maar half inbeelden hoe goed wij het hier hebben ( met regen en al!)

    @annetanne
    Vorig jaar hadden we zomer in april, inderdaad, en de regen was hoognodig om alles te doen groeien en bloeien…
    Die foto moet je eens op je blog zetten ;

  8. Korrek Annemie, zomer is het wel, maar nie onze normale weerpatroon. Normaal krijg we s’namddags om 4 een donderstorm van een uur. Nu krijg we daaglange regen, meer als de winterregen in Kaapstad, het is ook beetje koud.

  9. Ja, elk type weer heeft zijn charme vind ik, regen, wind en sneeuw. Maar zonneschijn steekt het minst rap tegen!

  10. Als het niet geeft, zou ik daar nog ééntje willen aan toevoegen: ‘Regen lijkt nooit zo nat als op zondagmiddag’ (Dan Bennett)

  11. dorine

    Mooi.. zeker die eerste =)

Geef een reactie

