Gedichtendag

c_gedichtendag_logo1.jpg
De 5 beste gedichten

U beslist mee welk gedicht bekroond wordt met de ‘Herman de Coninckprijs’ op 31 januari 2008!

Een vakjury heeft vijf bundels van Vlaamse auteurs genomineerd die het afgelopen jaar verschenen zijn:

‘Het huis augustus’ van Guido De Bruyn,

‘Omdat’ van Roger M.J. de Neef,

‘Iets’ van Mark Insingel,

‘Buitenland’ van Miriam Van hee en

‘Met de plezierboot mee’ van Mark van Tongele.

Elke dag leest Lisbeth Imbo, het nieuwe Terzakegezicht, één gedicht uit deze bundels. De acteur Warre Borgmans leidt het gedicht in en vertelt wat hem vooral getroffen heeft.

Tot vrijdagnacht kan de kijker stemmen op canvas.be. Het winnende gedicht wordt op 31 januari als Gedichtendagposter gratis verspreid via de erkende boekhandel. De ‘Herman de Coninckprijs’ is een initiatief van Boek.be met de steun van de Provincie Antwerpen en de medewerking van Canvas, Radio 1 en De Standaaard.

Uitzending: ‘De 5 beste gedichten’ van 21 t/m 25 januari aansluitend op Terzake en in de nachtlus.

Vrienden van de Poëzie, HIER kan je de gedichten rustig (her)beluisteren en vrijdagavond ook je stem uitbrengen. Let’s do it!

Met dank aan Annetanne die mij deze tip gaf!

5 reacties

Opgeslagen onder Literatuurprijzen, Poëzie, Taal

5 Reacties op “Gedichtendag

  1. “Iets” vind ik wel heel bijzonder. Je kan het zovele interpretaties geven.
    Liesbeth Imbo had het voor mij wat trager mogen voorlezen.

  2. Ik heb mooie herinneringen aan een jaar geleden, toen de allereerste HDC-prijs werd uitgereikt aan Charles Ducal. Charles Ducal heet in het echte leven Frans Dumortier en ik heb het voorrecht gehad van hem Nederlands en Engels gekregen te hebben in het hoger middelbaar. Hij heeft mij voor de rest van mijn dagen met het poëzievirus besmet.

  3. @ Chelone
    Gelijkgestemde zielen? Dezelfde (goede :-)) smaak? Ook ik stemde op Mark Insingel!
    http://janien.wordpress.com/2008/01/24/mooi-mooier-mooist-voor-gedichtendag-2008/

    @ Annemie
    Wie is uw favoriet?

    Groetjes
    janien van The Sausage Machine

  4. Ik bracht mijn stem uit maar stemmen is geheim dus;)

  5. @chelone & Janien
    ‘Iets’ heeft inderdaad iets…😉
    Ik wacht nog op het 5de gedicht vooraleer ik stem!

    @Ingelien
    Bedankt voor je bezoekje!

Geef een reactie

