Happy feet

Zoals jullie wel bemerkt hebben was het hier de laatste tijd nogal stil. Het ‘boekenlezen’ vlot niet zo goed want ‘my good old brain’ laat het een beetje afweten voor het ogenblik. Niks verontrustend maar af en toe moet dat hoofd toch wat rust hebben.

Nu moeten jullie niet denken dat ik niks heb uitgespookt in de tussentijd – met vaardige vingers en behulp van 4 breinaalden of breipennen heb ik mijn vrije tijd ‘gedood’… met ‘sokkenbreien‘, wat voor mij een relaxerend en dankbaar tijdverdrijf blijkt te zijn! Mijn bijzondere ‘pennenvruchten’ wil ik graag met jullie delen!

sexy-maatje-46.jpgmamas-fruitmandjes.jpghappy-feet.jpg

11 reacties

Opgeslagen onder Varia

11 Reacties op “Happy feet

  1. Mooi ! Heb jij geduld, zeg.
    Ik heb maatje 37 !?!😉
    Wie zijn voeten spelen hier voor model en wie is de fotograaf dan ?

  2. Het is de wol die zo leuk is om mee te breien – niet meer saai zoals vroeger maar zelfstrepend en in vrolijke kleurtjes, je moet haast geen dessin meer breien.
    De modellen? Die grote voeten (46) zijn van de heer des huizes, de lollipopvoet van dochter Katelijne en de mosgroene voeten zijn mijn onderdanen😉
    Het fototoestel is van mijn dochter en haar echtgenoot de fotograaf…
    Ik verjaar volgende maand en er staat iets op mijn verlanglijstje…

  3. Menck

    Echt leuk, zo’n kleurige wollen sokken. De grijsachtige – net die met de minste kleuren, I know – vind ik persoonlijk het meest geslaagd, gevolgd door de geinige groene.
    Mag ik eens raden wat volgende maand betreft? Zal je cadeautje klik & flits kunnen doen?😀

  4. O! Respect! Ik ken niemand die dat nog kan.

  5. Menck

    @ Zapnimf
    Ik anders wel.😉

  6. @Ik vind die grijze sokken ook best mooi en die ‘geinige groene’ heb ik natuurlijk weeral weggegeven aan dochter Katelijne. Nu heb ik er weer twee paar op de naalden staan – een moeilijke en een makkelijke
    Ja, dat cadeautje, hoe kan je dat raden? 😉
    Ik ben niet eens zeker dat ik het krijg hoor – ik gaf een hint en zag alleen maar ‘opgetrokken wenkbrauwen!

    @zapnimf
    Danjewel, maar breien is zoals ‘in velo’ rijden en piano spelen, eens je het kunt verleer je het niet meer – zelfs na jaren!
    Ik leerde breien op mijn 10de en nu zijn we bijna 47 jaar later (en ouder), en ik kan het nog altijd. De kinderen lachen wel met mij en zeggen dat ik nu een echte ‘oma’ ben 🙂

    @Menck
    Door wat te grasduinen in verschillende blogs kwam ik toevallig op breiblogs en ik had er onmiddellijk weer zin in…
    net iets voor jouw madam 🙂

  7. chelone

    Sorry, had die prachtige sokken van jou nog niet gezien. Voor mij een onmogelijke opgave. Ooit breide ik een sjaal, kilometers lang, ik wist niet hoe ik die moest eindigen.

  8. Leuke weblog! Heel veel moois gezien. Breien is echt in, op steeds meer blogs lees je dat mensen de pennen op hebben gepakt. Ook ik zit af en toe te frunniken. Zulke mooie sokken zijn voor mij nog veel te moeilijk, knap hoor!

    Groetjes,
    Lillylauma

  9. lieve

    Annemie..prachtig resultaat…..heel mooi heb dat vroeger gekund, maar nu niet meer. Zou het onmiddellijk weer willen aanleren. Waar haal jij je patronen? Van een site? Adres eens doorgeven zou leuk zijn…

  10. Wow, ik ben gewoon jaloers, ik wist niet dat er nog mensen waren die dat kunnen! Spijtig genoeg heb ik totaal geen geduld en is handwerk voor mij eerder enerverend, dan kalmerend…

  11. @allen
    Bedankt voor jullie sympathieke reacties!

Geef een reactie

