Woord van de week – NUROMAN

Er is alweer een nieuw type man gesignaleerd: de nuroman. Nuro is van oorsprong een Engelse afkorting, die staat voor ‘new urban romantic’ (nieuw stedelijk romantisch).

De nuroman is poëtisch en zakelijk tegelijk. Hij heeft een carrière, maar vindt zijn gezin ook belangrijk. Hij gaat graag voetballen, maar ververst ook de pampers van zijn kroost. Kortom, de nuroman zoekt een evenwicht tussen mannelijke stoerheid en vrouwelijke lieflijkheid.

Bron: Taallink 121 e-zine

www.taaltelefoon.be

3 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven, Taal, Taaltips

3 Reacties op “Woord van de week – NUROMAN

  1. Zou dat dan de beruchte ‘nieuwe man’ zijn over wie al zoveel inkt gevloeid is? Dat zakelijke is er teveel aan voor mij. Voor mij graag een romantische poëet die kan lachen en huilen met een gezond family man-gehalte.

  2. Ik heb er een gevonden en neen, je kan hem niet krijgen. Ik hou hem ! 🙂

  3. Klinkt welhaast perfect!

    Haal de voetbal eruit en ik herken moose.

Geef een reactie

