Op eieren lopen

eierschalen.jpg

Morgen is het Pasen en de link met ‘eieren’ is al vlug gelegd – niet via de bijbel en geloofsovertuiging – maar wel via traditie of volksoverlevering.

Toevallig vandaag kreeg ik een sterk gevoel van: ik ben teveel bezig met voortdurend ‘op eieren lopen’ of zoals in het Engels nog duidelijker wordt  ‘to walk on eggshells’ – zodanig dat ik niemand erger, pijn doe of lastig val…of wat dan ook! Zegt dat veel over mij of over mijn medemens?? Of over hoe de maatschappij de dag van vandaag in elkaar steekt…?

 

10 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven

10 Reacties op “Op eieren lopen

  1. Over allebei : jou en je medemens.
    Als deze laatste er niet tegenkan dat jij jezelf bent, zoek er dan algauw andere.

  2. Die eierdopjes hadden (toevallig) bij mij hetzelfde effect. Ik heb de sterke neiging om over de scherven te lopen, dit keer.
    Bakken we onszelf morgen een ferm spiegelei?

  3. En weer raak je mijn hart met deze post… Kom hier dat ik je een knuffel geef…

  4. nagolore

    …en toen ik vanochtend de paashaas bedrijvig in mijn tuintje bezig zag, riep ik hem toe: “niet op de eieren lopen hé!”. Hij antwoordde lachend : “zélfs de kippen lopen niet op eieren…,waarom zou ik dan…”
    asjemenou!

  5. Gewoon jezelf zijn en als iemand je niet kan appreciëren, dat ze eieren gaan zoeken !
    *knuffel*

  6. madameblogt

    Jezelf mogen (en kunnen) zijn… het heeft jaren geduurd voor deze kloekhen het kon. Voelt vreemd aan in het begin, maar nadien… bevrijdend!

  7. Mooi gezegd van “Madame blogt ” (Zou het niet beter kunnen).
    Wil alleen dit toevoegen: ik denk dat het veel zegt over jou: dat je heel gevoelig en sociaal bent en daar is niks mis mee!

  8. @chelone
    Een ferm spiegelei met ‘bacon’ en liefst niet door mezelf klaargemaakt maar ‘geserveerd’…. Madame est servie!😉

  9. Wie een ei eet, denkt niet aan de barensweeën van een kip.

  10. Nooit geen last van gehad. Het spijtige is wel dat mensen niet beseffen dat je dingen zegt of doet omdat je je ze zo aanvoelt en niet om te kwetsen of lastig te zijn.

    Was getekend

Geef een reactie

