Een boekje opendoen

De stokjes vliegen ons de laatste tijd ten overvloede  rond de oren – maar deze vind ik wel een leuke en ik doe er graag aan mee. Daar gaan we dan:

1. Grijp het dichtsbijzijnde boek dat meer dan 123 bladzijden telt.

Het verdriet van België – Hugo Claus. Reeds ettelijke keren meegebracht van de bib maar nog nooit volledig gelezen. Volgend weekend is het Boekenfestijn in de Expo hallen te Kortrijk en daar koop ik me toch een exemplaar van.

2. Open het boek op pagina 123 en zoek de 5de zin

‘Ach, Louis, dat is al lang bijgelegd. Gij leest ook de gazet van verleden jaar, gij.’

3. Post nu de volgende drie zinnen

‘In het gesticht zijn er geen gazetten,’ zei Louis nijdig. Op het ogenblik dat hij naar bed moest en zijn natte en van alle kleisporen ontdane schoenen naast Mama’s geruite sloffen zette bij de dode, loodkleurige kachelpoten, kwam Papa binnen.

Ik wil niemand lastig vallen, maar wie zich geroepen voelt – By all means, be my guest! 😉

6 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Citaten, Nederlandse literatuur, Taal

6 Reacties op “Een boekje opendoen

  1. Ik ga zeker ook naar het Boekenfestijn in Kortrijk Expo. Niets zo zalig als lekker lang tussen duizenden boeken struinen en af en toe een pareltje aan sterk verlaagde prijs op de kop tikken!

  2. Menck

    ‘Het verdriet van België’ wil ik toch ook nog op de kop tikken. En lezen, uiteraard, al zal dat voor deze zomer in mijn hangmat zijn.

  3. Je kan hem van ons eens lenen, Menck.
    Wel teruggeven.

    En apropos, heb jij dan nog plek in je tuin om ergens een hangmat tussen te proppen?

    Die stok is populair, ik heb hem ook al twee keer gehad. ’t Zal iets voor overmorgen zijn.

  4. Als we er nu nog een kwisje van maken, dan wordt het nog spannender:

    1/ dichtsbijzijnde boek p 123 vijfde zin:

    “ik kom niet uit de buik”

    2/ de volgende drie zinnnen:

    “Ik kom uit de verbeelding
    En de verbeelding
    is een bevoorrechte plek”

    Welke boek, welke auteur?

  5. Bedankt voor het opvangen.
    Weer meer tijd en zin om te bloggen ? Hoera !😉

  6. nel

    Dat klinkt als iets van Houellebecq, Aïda. Elementaire deeltjes?

Geef een reactie

