Simpele duif

Annetanne schreef laatst over nestelende vogels (zonder bouwvergunning!) en daar pik ik graag op in – ik was het sowieso van plan!

Zondag maakte ik onderstaand kiekje van een duivennest , op een balkje) onder ons (primitief) afdak met zonnepanelen. De kobbenetten krijg je er gratis bij! Daaronder komt iedereen voorbij die bij ons wil binnenkomen – via de keuken. Daar is veel passage en veel naar omhoog getuur… Maar daar trekken die twee duivenjongen zich niks van aan. Ik heb ze wel op het goede moment gefotografeerd want de dag erop, maandag, waren ze het nest reeds ontvloden (vervoeging van dit werkwoord is correct) šŸ˜‰ Ā  Ik heb het gecheckt!

Twee dagen had ik last van dat lege nestsyndroom maar deze morgen zag ik takjes op de grond liggen toen ik naar buiten ging – ik keek omhoog en warempel, daar zit weer een broedse duif op het nest…

(Wordt vervolgd)

4 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Dieren, Milieu, Natuur, Uncategorized

4 Reacties op “Simpele duif

  1. Hoe lief ! Staat er niet ergens dat als er duiven in/rond je huis wonen, je huis een plek is waar veel geluk/liefde is ?
    Zonnepanelen ? Is dat nu rendabel ? Ik denk er ook over om er te plaatsen op het dak van mijn huisje.

  2. Mooi die duiven! Als het niet storend is voor vallende pletsen, dan is het fijn dat je ze kan laten zitten.

  3. Bij ons kwamen via die weg de vleermuizen in ons huis. Totdat we van die zolder kinderkamers maakten, de isolatie hield ze vanaf toen tegen.

  4. chelone

    Is dat niet prachtig! To see this and die! Het geluk, dat ligt thuis, boven je keukendeur!
    En wat ik ook zo mooi vind: “kobbenetten”. Heb ik van mijn West-Vlaamse tantes vaak gehoord. Of staat het nu in van Dale?

Geef een reactie

