Woord van de week – GEVOELSINDEX

Naast de klassieke index van de consumptieprijzen, die de prijsevolutie meet van een groot aantal goederen en diensten, is er nu ook de gevoelsindex.

De gevoelsindex is gebaseerd op tien basisproducten die volgens de Federale Overheidsdienst Economie bepalend zijn voor de algemene beeldvorming over de prijzen.

Het gaat om producten zoals brood, aardappelen, benzine en gsm-gesprekken. Aangezien we die producten heel frequent aankopen, zijn we erg gevoelig voor de prijsevolutie ervan.

Bron: Taallink 128 e-zine

www.taaltelefoon.be

2 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Taal, Taaltips

2 Reacties op “Woord van de week – GEVOELSINDEX

  1. madameblogt

    GSM gesprekken? Zitten die ook al in de (gevoels)index? Horen die niet bij de luxe consumptie?

  2. Mijn gevoelsindex slaat bijna tilt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s