Lila’s luchtige limericks

De fanfare van honger en dorst
passeert, de trommels over de borst.
Het klint grandioos,
krijgen veel bravo’s.
Straks krijgen ze bier en een worst…

*****

Geld is geen geluk, maakt zelfs veel stuk.
Het zet een mens wel onder druk.
Want ja, met zoveel poen,
Wat moet je ermee doen
Wees blij met de bloem die’k voor je pluk…

*****

Morgen ga ik naar een boek op zoek.
Dan kan je me vinden in een hoek,
Met een bord ‘niet storen.’
Want zoals tevoren
Wil ik nu echt niemand op bezoek…

– Lila

5 reacties

Opgeslagen onder Limericks, Poëzie, Rijmpjes

5 Reacties op “Lila’s luchtige limericks

  1. Moet een limerick niet beginnen met : Er was eens een huppeldepup uit … ?

  2. Lila … Annemie … multiple personolity …

    Er was eens een meisje uit ‘k wee’ nie wa
    ze droeg de heel bijzondere naam ‘lila’
    ze schreef in een blog
    en dat las ik da

  3. oeps … te vroeg ge’submit’ … dus opnieuw …

    Er was eens een meisje uit ‘k wee’ nie wa
    ze droeg de heel bijzondere naam ‘lila’
    ze schreef in een blog
    en dat las ik dan toch
    ‘k vroeg me af … lust ze wel tequilla?

    of

    Er was eens een vrouw uit wonnapee
    Haar naam klinkt vrolijk … ze heet annemie
    ’t is een echte madam
    ’t is misschien wel mijn vlam
    maar hoe ze eruit ziet … da weet ik nie

    of

    iemand met een blog die begint met anneman
    die weet wat ze schrijft, ze kent er wat van!
    Haar blog is heel fijn
    Ik lees het met een wijn
    Het is een tekst die ik apprecieren kan!

  4. muts

    hello, how are you nice site

    hugs muts

Geef een reactie

