Even pauzeren

Mijn hoofd staat er niet meer naar – daarom heb ik besloten om een ‘blogstop van onbepaalde duur’ in te lassen.

Enerzijds doe ik dat met tegenzin want ik laat jullie niet graag in de steek, maar anderzijds moet ik hoognodig mijn ‘gedachten verzetten’. Ik hoop dat jullie daar een beetje begrip kunnen voor opbrengen. Tijdelijk afscheid nemen wil ik graag ‘in schoonheid’ doen, met een mooie gedicht van Rose Ausländer en enkele foto’s uit de groene en bloeiende tuin… Het ga jullie goed!

Bloeiende vlierstruik

Meimaand

Met klokjes van lelietjes-van-dalen

luidt het jonge jaar

zijn aroma

De vlierstruik ontwaakt

uit liefde voor de zon

Bomen ontdekken weer

hun blaren

en voeren gesprekken

Wolken omarmen de aarde

met zilverwit water

dan groeit alles beter

Heerlijk is het

in het gras te dromen

naar het geluk van de vogels

te luisteren

Het is tijd zich te verheugen

om kleuren die ademen

vertrouwen te hebben

in het bloeiende wonder

Ja het is tijd

zich gastvrij te tonen

een vriend te zijn voor iedereen

het leven te roemen.

-Rose Ausländer (vertaling: H.G.)

Het tuinpad (klik om te vergroten)

Artisjok en vingerhoedskruid

Zeekool (Crambe) in volle bloei en de goed verzorgde en veelbelovende groententuin

17 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven, Natuur, Poëzie

17 Reacties op “Even pauzeren

  1. ‘k zal je missen, maar heb tegelijkertijd heel veel begrip voor je standpunt. Ik heb net een herbezinning achter de rug. Heb je misschien al gelezen op mijn weblog. Ik wens je alvast veel inspiratie en frisse ideeën toe. Geniet van de pauze!

  2. Een pauze kan wonderen doen!
    Neem ze dus en geniet ervan…
    Inge

  3. Geniet even van het Dolce far niente… (al ga ik er van uit dat het ‘far’ misschien wel ‘dolce’, maar niet ‘niente’ zal zijn ;-)!)

    Ik heb net mijn artikeltje voor maandag klaar, waar jou eerste foto wonderwel bij zou passen….

  4. Jeeeee.
    Als je maar terugkomt!
    We merken het wel.
    (Maar we zullen die dagelijkse spreuk, woord of gedicht wel missen!)

  5. Ik zal je missen! Ik hoop dat de pauze niet dusdanig goed bevalt dat je wegblijft. Bloggen is misschien meer geschikt voor koudere maanden. Bij mij is de inspiratie ook niet zo nadrukkelijk aanwezig.
    Geniet van de pauze!

  6. Misschien is het goed om even te bezinnen als je inspiratie effe op is. Mooie foto’s, van die tuin ga je zeker kunnen genieten. (niet deleten, zoals sommigen doen hé!)

  7. moekemicheline

    Soms is het nodig om je zinnen te verzetten. Ik zal je wel missen maar zoals je schrijft is het tijdelijk. Tot dan!

  8. chelone

    Vergeet daarbij niet dat bloggen je zinnen ook soms kan verzetten. Maar in deze tijd van het jaar zijn er ontelbare manieren om dat te doen. Je bent een natuurmens, je kan genieten van de kleinste dingen, je hebt man, kinderen en kleinkinderen. Voldoende alternatieven dus.
    Laat je zinnen maar gaan waar ze je willen leiden.
    Maar vergeet vooral niet te genieten.
    A propos; mijn radijsjes groeien als kool.

  9. madameblogt

    Zolang je maar dingen doet die je graag doet.😉
    ‘k Wens je een aangename sabbattijd.
    Hopelijk tot ziens/lezens!

  10. Ook ik zal je missen want het was leuk hier (bijna) dagelijks langs te komen, maar ik begrijp je beslissing. Doe waar je zin in hebt en vooral : geniet ervan !
    Het ga je goed en tot later.🙂

  11. Groot gelijk. Als je voelt dat je een pauze moet nemen, moet je dat doen. Ik doe dat momenteel ook :))

  12. alle begrip! ‘tot in den draai’ zoals ze in mijn geboortestreek zeggen.

  13. Volg je hoofd en je hart, Annemie.
    En ‘k sluit me aan bij Zeezicht : laat ons nog verder genieten van alles wat je hier plaatste, alsjeblief.
    En je foto’s zijn sfeervol!

  14. dorine

    Ik begrijp het hoor🙂

    Geniet meer eens van die pauze

  15. Héérlijke tuin! Groen geurgedicht, mooi gekozen bij de rust van de tuin. Toevoeging – als het mag? Nog een vleugje geur en kleur. Van (witte) seringen, al bruin uitgeregend, openspringende boerenjasmijn, klimroosjesroze, en ’s avonds in de schemering: o! de theunisbloemen tedergeel.

    Fijne tijd! Leven om te … ? Neen, ik wil niet indiscreet zijn …

  16. Ik wens U een fijne blogstop toe.

    Was getekend

  17. @allen
    Ik wens jullie te bedanken voor de hartverwarmende reacties en bemoedigende woorden.
    Mijn blog blijft staan zoals ie is en wat meer is – ik heb besloten om af en toe een foto te plaatsen. Nu ik een digitaal fototoestel heb moet ik het toch benutten en een foto plaatsen brengt geen stress mee …
    Zo weten jullie dat ik nog onder de ‘levenden’ ben 😉

Geef een reactie

