Woord van de week – CHLOORKIP

Mogelijk treft u binnenkort chloorkippen in de winkelrekken aan. De Europese Commissie in Brussel overweegt namelijk om het importverbod op Amerikaans kippenvlees op te heffen.

Daar is heel wat verzet tegen, omdat dat vlees aan het eind van de slachtlijn met chloor wordt ontsmet om salmonellabesmetting tegen te gaan. Toch zouden de chloorkippen geregeld bacteriën als salmonella bevatten. In Europa zijn de regels voor de slachthygiëne strenger dan in Amerika, waardoor Europees kippenvlees geen chloorbehandeling nodig heeft.

Bron: Taallink 133 e-zine

www.taaltelefoon.be

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Woord van de week – CHLOORKIP

  1. Ha! Eindelijk een woord van de week dat ik meteen kon plaatsen.
    Je vraagt je af, als die Amerikanen zo graag willen leveren, waarom ze hun procedures dan niet aanpassen. Het lukt Europa toch ook?

  2. chelone

    Geen Amerikaanse dus. Chloor gebruik ik om spagethisausvlekken uit mijn witte T-shirt te verwijderen

  3. Menck

    Die aanspreking wend ik al wel es aan als mijn madam uit het zwembad stapt, ja.😀

  4. madameblogt

    @ Menck – LOLOLOLOL

  5. @zapnimf
    Ik ben het volledig met je eens! Laat die Amerikanen hun vieze kippen maar houden…

    @chelone
    Misschien beter een rood t-shirt aandoen als je spaghetti eet 😉

    @Menck
    Jouw citaat toverde een brede glimlach op mijn gezicht

    @madame
    Ik lach ‘luidkeels’ met je mee…🙂

  6. Dat ze hun brol maar houden ! Kunnen ze zich nooit eens aanpassen aan de plaatselijke regels ?

  7. toch al altijd beter dan de dioxinekippen!:)

Geef een reactie

