Woord van de week – STRESSOREXIA

Er is een nieuwe vorm van eetstoornis: stressorexia. Stressorexia is vergelijkbaar met anorexia en treft vooral werkende vrouwen tussen de twintig en de veertig jaar met kinderen.

Lijders aan stressorexia willen te veel tegelijkertijd: ze willen een goede moeder en een perfecte partner zijn en daarnaast willen ze ook een goed uitgebouwde carrière en een slank en modieus uiterlijk. Ze raken overspannen, beginnen maaltijden over te slaan en na verloop van tijd verliezen ze veel kilo’s.

Bron: Taallink 142 e-zine

www.taaltelefoon.be

6 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven, Taal, Taaltips

6 Reacties op “Woord van de week – STRESSOREXIA

  1. Ja, alles willen is vragen om moeilijkheden.

  2. Zoek je ook even het woord op voor het tegengestelde?
    Ik hoor bij de ontspanningsdikkertjes.

  3. @ zapnimf – epicurexia😆

  4. damn, bij mij komen er alleen kilo’s bij als ik zenuwachtig loop. Misschien omdat ik mij ontspan met een stuk chocolat of een tripelke (of twee)?😉
    stressorexia zal ik niet zo gauw oplopen maw.

  5. @zapnimf
    Lucullurexia 🙂

    @bart
    Ik ken dat fenomeen – comfortfood!
    Als ik mij niet goed in mijn vel voel neem ik ook af en toe de toevlucht tot ‘troostvoer’ 😉
    Een hartig hapje of een hartverwarmend drankje…
    Niet goed voor de lijn maar ik lig er niet onmiddellijk van wakker!

  6. Hèhèhè : Merci alle twee!

Geef een reactie

