Guerillatuinieren

Enkele dagen terug vestigde onze bloggende bergbewoner mijn aandacht op een niet alledaags woord! Het leek me interessant om dat woord met jullie te delen.

GUERILLATUINIEREN is een activiteit die erop is gericht om meer groen in stedelijke omgevingen te realiseren. Dit wordt bereikt door met behulp van kortdurende acties tuintjes aan te leggen op plekken in steden met weinig of geen groen.
Guerilla gardening is niet-commercieel en draait uitsluitend op vrijwilligers. In verschillende landen zijn er organisaties actief in guerrilla gardening. (Bron: Wikipedia)

Niet iedereen is opgezet met deze acties en vaak wordt er dan ook ’s nacht gezaaid en geplant – meestal door jonge mensen, milieuactivisten!

Wie er meer over wil weten kan hier terecht en ook hier!

6 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Milieu, Natuur

6 Reacties op “Guerillatuinieren

  1. Tof! En als je in de link die je geeft klikt op “start een tuin”, vind je nog een nieuw woord (met uitleg): zaadbom.

  2. Als ik een origineel of raar woord tegen het lijf loop denk altijd aan uw voorliefde voor hen. Als ik er nog tegenkom vertel ik het meteen met veel plezier. Tenslotte zijn we toch nog een beetje kind, en zoals ik vroeger prentjes uitwisselde met vriendjes doe ik het nu met woorden met een vriendin.

    Was getekend

  3. madameblogt

    Wat een raar woord. Het doet eigenlijk vijandelijker aan dan de doelstelling van benoemden.

  4. @madame
    Ik ben het volledig met je eens… Het klinkt pejoratief niettegenstaande de goede bedoelingen van de activisten!

  5. Op het blog van Lieve Galle vind je zelfs een overdrukje van een handleiding voor het vervaardigen van een heuse tuinguerilla-bom.

  6. Aangezien we de lucht toch aan het verpesten zijn, kan er geen groen genoeg zijn.

Geef een reactie

