Opgedragen aan alle tuiniers

30 augustus – St. Fiacre, patroonheilige van de hoveniers/tuiniers (en hoe eigenaardig ook van de taxichauffeurs!). Ik weet dat ik het vorig jaar ook vermeld heb… Ik ben geen tuinier maar mijn wederrechtelijke helft is dat wel maar dan eerder in het groentendepartement! Onder de bloggers schuilen er nogal wat tuiniers en voor hen volgend gedicht-

ODE AAN DE HOVENIER

Wie is die schoffelaar
die zich een weg baant
tussen struik en wildgroei
in de hoven

Harkt
tuinkaf bij elkaar
Graaft
trakteert de bodemdieren

Laat sporen na
in bloesem en gewas
waar de bouwer puin verborg
onder zwarte aarde

Vult lege plekken
blinde muren
met jaargetijden

Jammer genoeg kan ik de naam van de dichter niet achterhalen maar ik vond het hier

UPDATE: Menck en alsook Annetanne wisten me te vertellen dat het gedicht van Jan Schep is…waarvoor mijn oprechte dank!

3 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Natuur, Poëzie

3 Reacties op “Opgedragen aan alle tuiniers

  1. Menck

    De dichter is Jan Schep, een Nederlandse collega tuinontwerper / -aanlegger. Hij neemt ook deel aan een rondreizende expositie die dezelfde naam als zijn gedicht draagt. Hierbij worden gedichten gecombineerd met ruimtelijk werk.
    Bedankt voor de ode; ik voel me aangesproken en gehuldigd. Heerlijk, hoor.

  2. Inderdaad, Jan Schep…
    En een heel mooi gedicht!

  3. Proficiat aan alle tuinbewerkers ! Ze doen goed en mooi werk.

Geef een reactie

