Woord van de week – KANTOORECHTGENOOT

Naast een partner thuis hebben steeds meer mensen ook een kantoorechtgenoot of –echtgenote. Dat is geen minnaar of minnares, maar een collega met wie ze een innige band hebben.

Doordat kantoorechtgenoten de bedrijfscultuur beter begrijpen dan de echte partners thuis, kan zo’n relatie de emotionele stress van het werk verkleinen. Een kantoorhuwelijk zorgt vaak ook voor een sterkere binding met het werk en de werkgever.

Bron: Taallink 149 e-zine

www.taaltelefoon.be

6 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven, Taal, Taaltips

6 Reacties op “Woord van de week – KANTOORECHTGENOOT

  1. madameblogt

    Da’s nu eens echt een mooi woord.

  2. Vind je, madame? Ik dus niet, er zit zo’n vies bijsmaakje aan. Die echtegenoot is er teveel aan.

  3. madameblogt

    @ Zapnimf – Als het om een goede vriend gaat, is het toch een echte genoot?

  4. Meestal heb je wel 1 iemand waar je (bijna) alles aan vertelt, maar meestal is dat iemand van hetzelfde geslacht als jezelf. Kantoorvriend(in) vind ik beter.

  5. Je moet niet werken om een innige band te hebben met aan kantoorechtgenoot/of genootin😉
    Dat ondervond ik toen ik moest stoppen met werken.
    Mijn vriendschappen lagen dan ook vooral buiten mijn werk, misschien ligt het daaraan.

    Maar een mooi woord: leuk om bij te leren!

  6. Oeps! Een e te veel!
    Zo wel natuurlijk, madame.

Geef een reactie

