Onthecht

Elf dagen na mijn onhandige uitschieter met mijn aardappelmesje heb ik wondpijn – het ziet er niet mooi uit, rood en ontstoken en het doet pijn. Ik heb een week Iso-betadine opgedaan met snelverband erop en daarna toch nog 4 dagen papjes van fijne groene klei. Het mocht allemaal niet baten. Normaal moesten nu vrijdag de hechtingen/draadjes eruit.

Ik vertrouwde het zaakje niet en ben vandaag naar de dokter gestapt. Zonder veel omhaal verkondigde hij dat die draadjes er onmiddellijk uitmoesten want ze verhinderden het genezingsproces en de wond is wel degelijk ontstoken en nog niet helemaal dicht. Nu nog 10 dagen Fucidinezalf met snelverband erop en zeker nog eens 10 dagen niet in het water… Het zoveelste bewijs dat mijn huid moeilijk geneest. De dokter heeft mij plechtig beloofd dat het mooi zal genezen en dat er volgend jaar niet veel meer van te zien zal zijn! Awel, ik ben héél nieuwsgierig…

‘Every patient is a doctor after his cure’ (Iers spreekwoord)

6 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Citaten, Leven

6 Reacties op “Onthecht

  1. Jammer voor jou, maar het komt wel goed al duurt het langer.
    Ik moet een wonde bloot laten, niets op doen en binnen enkele dagen is het genezen. Ik heb al te horen gekregen dat ik te vlug genees. Ook niet goed, blijkbaar.

  2. madameblogt

    Aaa! Dat moet pijnlijk zijn. Ik hoop dat de zalf tegelijk pijnstillend is.

  3. Succes met de genezing🙂 En dat Iers spreekwoord weet waarover het spreekt!

  4. Beterschap. Nog 10 dagen rijst eten en U kan weer een patatje schillen.

    Was getekend

  5. Volgende keer dubbel voorzichtig zijn, spoedige genezing!

  6. @micheleeuw
    De dokter benadrukte dat ik de wonde moest afdekken, zeker nog 10 dagen! Komt wel in orde…

    @madame
    Het deed meer pijn met de draadjes er nog in, anders valt het best mee – maar ik blijf onhandig met mijn verwonde hand😉

    @Adem
    Bedankt! Daarom heb ik dat spreekwoord geplaatst!

    @vandepotgerukte
    Rijst eten is geen straf maar het moet wel volwaardige rijst zijn, dan is er ook nog quinoa en een keuze aan volkoren pasta. Patatjes schil ik voor het ogenblik met ‘chirurgische handschoenen’ aan…

    @zeezicht
    Iedere keer dat ik mijn mesje nodig heb ben ik nu dubbel voorzichtig 😉

Geef een reactie

