My boy Jack – filmtip op één

jack1915. John ‘Jack’ Kipling, de 17-jarige zoon van de beroemde schrijver Rudyard Kipling, is vastberaden om als soldaat deel te nemen aan de eerste wereldoorlog. Twee keer al werd hij afgekeurd wegens zijn bijziendheid, tot zijn vader z’n relaties aanwendt om Jack te laten inlijven bij de Irish Guards. Kort na zijn aankomst wordt hij als vermist opgegeven. Rudyard Kipling en zijn vrouw Caroline beginnen aan een verwoede zoektocht… Met Daniel Radcliffe (Harry Potter) in de rol van Jack.

Ik heb de film al eens gezien en volgens mij is het een echte aanrader… Zondagnamiddag op Eén om 14.10u

“Have you news of my boy Jack?”
Not this tide.
“When d’you think that he’ll come back?”
Not with this wind blowing, and this tide.
“Has any one else had word of him?”
Not this tide.
Uit: My boy Jack – Rudyard Kipling

5 reacties

Opgeslagen onder Actueel

5 Reacties op “My boy Jack – filmtip op één

  1. Het toeval wil dat ik gisteren een stukje gezien heb van een documentaire over twee britse mensen, die elk een familielid verloren bij de strijd in de loopgraven in de Westhoek in de oorlog 14-18. Verrassend hoeveel informatie ze nog konden vinden, in zowel Belgie als het UK., maar vooral ook indrukwekkend om te zien hoe gegrepen en vooral ontroerd ze waren bij elke info die ze te weten kwamen, en hoe ze zich voelden op de plaats waar de drama’s zich afspeelden. Indrukwekkend! We kunnen ons dat nog nauwezlijks voorstellen! (“Nederland 2; andere tijden.”(denk ik dat het programma noemde) . Ik ga alvast kijken! Bedankt voor de tip!

  2. nagolore

    O ja, ik kom even op bezoek om je te melden dat ik je “getagged” heb; uiteraard geheel vrijblijvend.!

  3. madameblogt

    Bedankt voor de tip. We zijn niet thuis op dat moment, maar we nemen hem zeker op.

  4. Bedankt ! Wij zullen zeker kijken of opnemen ! Ik zie ook graag zo’n films …

  5. Ann Van de Velde

    Inderdaad een heel erg aangrijpende film, met hele mooie gesproken passages. Vooral het einde met het gedicht (tevens titel) dat je hier gepost hebt. Om te herinneren op alle 11 novembers in de wereld, op one ‘pale blue dot’!

Geef een reactie

