Herfstgedicht

HERFSTGEUREN

Een fluitende wind en
gekraak van takken.
Dwarrelbladeren weven
bronskleurige tapijten.

Geknakte rietstengels langs
de modderige sloot.
Een lichte nevel
klam en vochtig.

Glijvlucht over
glibberige grond
door geelgroene
bruine bladmoes.

Overal geflierefluit van jewelst

Grauwe ganzen gakken.
Klapwiekende dansers
in V – formatie,
vliegen allen zuidwaarts
naar de horizon.

Een achtergebleven lijster
hangt dood in een struik,
een buizerd loert ernaar
op zijn veel te dunne tak.

-Rim Sartori

Ik wens jullie allen een gezellig weekend ofwel bij de kachel ofwel op het St. Ceciliafeest (zoals hier) of op eender welke manier! Ik houd het hier rustig tot maandag… šŸ˜‰

4 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Natuur, Poƫzie, Taal

4 Reacties op “Herfstgedicht

  1. madameblogt

    Geniet van de rust!

  2. Ik sta te trappelen om met dit herfstige weer een paar kilometer te gaan lopen… Maar eerst zoonlief naar de jeugdharmonie brengen, en dan kunnen mijn loopschoenen pas aan. Ik geniet al bij voorbaat.

    Zak lekker even weg bij een zalig ronkende kachel! Fijn weekend!

  3. Ik hou het hier thuis ook rustig. Veel plezier !

Geef een reactie

