Bijkletsen

Het was hier lange tijd stil omdat ik het zelf zo wilde en ik vrees dat ‘mijn winterslaapje’ nog niet helemaal ten einde is. Ikzelf maak het goed en ik hoop voor jullie hetzelfde! Tot nu toe ben ik nog niet geveld door de griep maar mijn twee kleinzoontjes hadden het afgelopen week goed te pakken, met veel koorts en middenoorontsteking voor de oudste en bijna perforatie van het trommelvlies. Maar morgen kunnen ze gelukkig weer naar school… Edoch, eenmaal de griep in huis weet je niet waar en wanneer dat eindigt!

Buikje van dochterlief wordt met de dag ronder en ze begint reeds te waggelen; ze heeft ook last van zwangerschapsischias en rugpijn. Wat de rest betreft ziet ze er uit als elke gezonde zwangere vrouw – kortom: stralend!😉

Wat er zich afspeelt ‘buiten’ in de onmiddelijke omgeving van mijn keukendeur – lees: onder het afdakje met de zonnepanelen, gaat mijn verstand te boven! Op 29 december begonnen mijn honkvaste tortelduiven een nest te bouwen op hun gebruikelijke plaats. Ik dacht – dit is een lachtertje, het was reeds dagen bitter koud! Op 1 januari zat de broedse duif op haar nest en kwam er niet meer af – twee dagen geleden lagen de lege eierschalen op de grond. De 2 eieren zijn uitgebroed… Ik ben benieuwd!

Ik lees voor het ogenblik weinig tot geen blogs waaruit volgt dat ik ook niet reageer! Neem me dat niet kwalijk – ik moet wat reserves opdoen 😉

Tot schrijfs!

8 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven

8 Reacties op “Bijkletsen

  1. Vroege tortelaars, die duiven van je.

  2. (mw)

    Dat is niet uitzonderlijk, hoor: duiven broeden het hele jaar door, zelfs midden in de winter.

  3. Je hoeft dit niet te lezen, en dus al evenmin te reageren… Zorg maar dat je reserves te over hebt en elke griepaanval weerstaat – en dat je dochterlief kan bijstaan!
    Het allerbeste…

  4. Blij te lezen dat je het weer goed maakt! En alle begrip voor het niet-lezen van andere blogs hoor, rustig opbouwen is de boodschap😉

  5. Ont-moeten ont-moeten ont-moeten, m’n woord van 2008, ik denk dat ik van dit woord ga blijven ge-nieten in 2009, en het blijf doorgeven ook hihi! Alleen doen wat goed voelt voor jou Annemie, en ik kom vandaag terug efkes ge-nieten bij jou🙂

  6. Doe wat je voelt dat je moet doen dus….
    Ik blijf je toch lezen.
    En langs komen hoeft niet dus…
    Het allerbeste !

  7. flo

    Tuurlijk nemen we jou dat niet kwalijk. Laad die batterijen maar op. Iedereen heeft daar wel eens nood aan.

    @ Adelheid: dat woord van jou ‘ont-moeten’, daar zie ik wel iets in🙂

  8. Doe maar rustig en geniet van je dochter en duifkes, zonder ziek te worden.

Geef een reactie

