Lichtmis – update

“Schijnt met Lichtmis de zonne heet,
dan komt er nog veel sneeuw en leed.”

Dat schreef onze Menck vorig jaar in zijn reactie op mijn Lichtmislogje… Wie weet gaan we deze keer een zonnig voorjaar/zomer tegemoet? Ik duim alvast…😉

Neen, vandaag maak ik mijn pannetje niet warm,want ik ben herstellende van een flinke verkoudheid/milde griep (die vorige maandag begon)! Het vrolijke bakfeest staat vast voor 22 februari – carnavalstoet in Gullegem, waarbij de heer des huizes en oudste zoon hun opwachting moeten maken met de fanfare  ie respectievelijk  ‘blazen’ op trombone en bastuba (bombardon). Daarna ‘pannenkoeken’ bij jongste zoon thuis (bakker van opleiding, maar nu werkzaam bij Alpro) – als mijn geheugen mij niet helemaal in de steek laat viel carnaval vorig jaar ongeveer samen met Lichtmis…


7 reacties

Opgeslagen onder Actueel

7 Reacties op “Lichtmis – update

  1. Weet je ook nog of het vorig jaar lichtmis dan zo’n schitterend weer was? Gezien de zomer die we hebben mogen verteren.

  2. Lichtmis vorig jaar was de zaterdag, de zondag was het carnaval en het was droog weer – het had zeker geen vergelijk met wat we nu meemaken! Dus kunnen we op hoop leven dat de lente/zomer beter wordt – allez, als de weerspreuken kloppen hé😉

  3. Dus staat er ons dan een snikhete zomer te wachten? Dat dachten ze vorig jaar ook en wij maar wachten… en wachten…🙂

  4. Wij hebben het panneke een dag eerder warmgemaakt…

  5. Dat wordt weer leuk en lekker !

  6. Hier heeft de lichtmis altijd gelijk. Lange warme zomers.

    Was getekend

  7. Wat Alpro betreft, het moet al heel erg slecht gaan bij VDM als ze hun sterdivisie in de etalage zetten…Ik hoop dat ik weer geen nieuwe leverancier zal moeten zoeken :-p

Geef een reactie

