Woord van de week – DARMCONDOOM

In een Maastrichts ziekenhuis wordt het darmcondoom uitgetest, een nieuw middel tegen zwaarlijvigheid. Het is een soort open condoom, gemaakt van de kunststof teflon, dat via de mond met een buisje naar de twaalfvingerige darm wordt gebracht en daar wordt uitgerold.

Het darmcondoom voorkomt dat de verteringssappen van de darmwand in contact komen met het voedsel. Dat remt de opname van voedingsstoffen en calorieën op die plaats af, wat resulteert in een spectaculair gewichtsverlies. Het darmcondoom wordt ook darmkous genoemd.

Bron: Taallink 168 e-zine

www.taaltelefoon.be

8 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven, Taal, Taaltips

8 Reacties op “Woord van de week – DARMCONDOOM

  1. Tiens tiens. Nog nooit van gehoord. Ik veronderstel dat dit ook maar tijdelijk is?

  2. Is dat wel gezond ? En het jo-jo effect wanneer dat ding er terug uit gaat ? Ik heb mijn twijfels.

  3. via de mond naar de twaalfvingerige darm? Dat moet wel een heel lang en flexibel buisje zijn dan… Zeker dat het niet via dat andere gaatje naar binnen gaat? 🙂

  4. @ bart
    volgens mij is via de mond toch de kortste weg hoor.
    hoe lang is de dunne darm ook alweer?

  5. Wat ze allemaal niet uitvinden.

  6. madameblogt

    Voor mijn verjaardag een grote roomtaart en een paar darmkousen graag. 🙂

  7. ach,… en ik, …die altijd zoveeel in z’n hoofd heeft….
    ‘mag ik een breincondoompje van je hebben meneer doktoor?’

Geef een reactie

