Woord van de week – KEUZESTRESS

De moderne mens lijdt aan keuzestress. Door het overaanbod van mogelijkheden en het wegvallen van vaste denkkaders en tradities is het nu veel complexer dan vroeger om keuzes te maken.

Dat kan leiden tot verwarring en verlamming. Zo zou het bijvoorbeeld makkelijker kiezen zijn tussen vijf soorten chocolade dan tussen vijfentwintig soorten. In het eerste geval kopen mensen sneller en zijn ze achteraf tevredener over hun keuze.

Bron: Taallink 175 e-zine

www.taaltelefoon.be

8 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Leven, Taal, Taaltips

8 Reacties op “Woord van de week – KEUZESTRESS

  1. madameblogt

    Keuzestress! Ik heb dat bij het uitzoeken van yoghurt. Zoveel keuze dat ik het opgeef en geen yoghurt koop.

  2. Mij vergaat het eender! šŸ˜‰

  3. Dat is nu eens een woord dat alles zegt, dat bestaat echt!

  4. Hoe meer keuzes men kan maken, hoe meer men het gevoel krijgt dat al het andere mist. (Ga ik naar de film, toneel, vrienden, cafĆ©…?) Hoe simpeler het leven, hoe makkelijker.

  5. We zijn echte luxe-beesten geworden !

  6. Stef Flater

    Keuzestress? Wat gaan ze nog allemaal niet uitvinden? Toch plezant als er keuze is? Dan vind je altijd wel iets dat je echt graag hebt? Ik heb er geen last van.

  7. Volledig eens met het begrip “keuzestress”. Steeds meer mensen krijgen een depressie omdat ze niet kunnen ‘kiezen’.

  8. vroeger was ’t allemaal simpeler… lol…
    het is ook voor mij altijd beetje zoeken naar de orginal tsn al die verschillende soorten van een product

Geef een reactie

